den här stunden är resten av mitt liv

Osch. Nu kom det en rejäl regnskur här. Tur att jag är inne. Jag är lite seg av mig men detta är till Joe: Jag ringer så snart jag kan och detta är din beställnig;

Norpans favoritcitat av Håkan the Håkan

"Vem kysste Elin bakom ryggen på Marie? Var det den stora poeten som hon var förälskad i?"
Från "Nu kan du får mig så lätt". Min favoritkossa på Island blev döpt till just Elin-Marie efter denna fras.

"Hon skär sig i handleden i solskenet för hon säger att hon redan sett Spanien"
Från min och Sallys låt "Det är så jag säger det"

"Jag har inga starka armar att bära dig på
jag är inte mycket, inte mycket att titta på
men du kommer aldrig att behöva ljuga igen och
du kommer aldrig behöva se mig ligga död på vägen"

Från den ultrafina låten "Gårdakvarnar och skit"

Hela texten i "Hundar som oss" är underbar men speciellt:
"Jag känner pojken här i fönstret mitt emot, han samlar drömmar i fickan...
på en skenande cykel, den där pojken blir säkert pilot"


"Jag kastar sten mot solen för jag hatar den"

"Den här stunden är resten av mitt liv"

Och:
Se dig för lillebror, här kommer lyckan.
En liten pojke i för stora skor säger: "Jag ska nog lyckas."


Och även:
"Du sköts i bitar, jag kanske gled emellan"
Från vackra "Hurricane Gilbert"

"Du var så trött. Du lät tågen ta beskymmren"
Så brukar jag sjunga för mig själv varje gång jag är trött. Från "Jag har varit i alla städer"

"Men varför är vi inte fler
Och det är bara du som ler
Det måste vara nåt fel på er
"
Från "Magiskt med tragiskt". Luke S's favoritHåkanlåt.

"Det gör inte ont efter tre dar på golvet
Det som är skrivet är skrivet och livet är livet"

Från "Så länge du är med mig"

"Jag skriver till dig från en musikerloge,
som mest liknar ett cykelgarage"
Klockrent rim från "Gatan fram"

Den nya skivan har jag inte hunnit lyssna tillräckligt på för att hitta några favoriter. Men det kommer förhoppningsvis.

Men jag diggar starkt: "Det finns bara ett enda sätt att brinna upp" Från singeln "För en lång lång tid"

Så, kära läsare: Vilka är era favoritHåkancitat?
(Och den frågan hoppas jag att ni har nog med humor för att fatta att den är helt och hållet oseriös och helt och hållet IRONISK)


Kommentarer
Postat av: joe doe

tack för den fina duschen av några very satisfying svar, med inkluderad ironi om jag inte fattat fel(?!?!) och jag väntar som en ivrig igel på lite telemagi.

nu vill jag veta lite mer om kaffe-manin i frankrike! speciellt om dina egna favoriter då.
jag snodde en slurp igår av mikey men det var då alldeles för starka prylar för lilla joe doe, så lindrade en redan skedd skada med att tillsätta 85% tigermjölk. det är riv i det också liksom.
danger is the first letter of my last name, yo?
du känner ju mig, en ren och ram fara på två ben.
(inronin är att mjölk ska vara bra för skelettet va? eller hur var det nu igen efter alla EFTERforskningar? du vet - J the bonebreaker)

ps. nuffin' evah makes sense m8! ds.

2008-04-13 @ 22:45:57
Postat av: systern

Nyaste Håkan anländer snart till dig,har inte lyssnat så mkt men jag diggar Zigenarliv dreamin och Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din. ring snart :)

2008-04-13 @ 23:12:45
URL: http://maroon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0