du räknar allt sorgligt natten lång

Nu ska jag uppdatera (Har aldrig påstått att jag kommer bli någon regelbunden bloggare, det är nog helt enkelt inte min melodi) Orkar inte skriva så mycket, är trött, måste sova. Men jag kan säga dessa saker:

- Barcelona förlorade semifinalen. Jag är sur.

- Idag har det regnat hela dagen och stormat. Ninja sa att det skulle hagla imorgon (!!) vädret här kan inte bestämma sig, ena dagen 30 grader och sol andra dagen 10 grader och regn. Man vet aldrig hur man ska klä sig!

- En kille på språkkursen ser precis ut som han den lilla killen som är med i alla maffiafilmer, han som är med i JFK till exempel, såg om den för inte så längesen. Han är superlik! Om jag var han skulle jag kontakta skådelspelaren vad han nu heter och erbjuda mina tjänster som dubbelgångare! Fast å andra sidan tror jag inte att han behöver det, vet inte om han gjort något nyligen och även om han gjort det så är han ju knappast den hetaste hunken i Hollywood. haha, där var jag rolig. Kom på en annan sak han gjort; Han spelar en av skurkarna i de första "Ensam hemma" filmerna, och så är han med i "Maffiabröder".

- Inget mer. Eller jo, tror att det är något fel på min bil för den är verkligen inte bränslesnål alls! Tankade i lördags och den är snart tom, och ändå har jag inte kört såå mycket. Det är inte jag som betalar men det måste nog kollas upp för det är ju inte så bra för familjens ekonomi om jag måste åka och tanka hela tiden. Bensin är dyrt!

- Kom på en sak till: Har varit i köpcentret i la Roche sur Yon nu, riktigt bra faktiskt! Hittade inte så mycket kläder (eller orkade inte leta och prova något, ska shoppa på HM i Nantes istället :P) men jag hittade massor av saker som jag måste köpa med hem som souvenirer. Men jag stod emot, känns ju liiiiite överdrivet att köpa minnessaker redan nu, men planera kan man ju alltid. Planera är det bästa jag vet, det är min hobby.

- Imorgon är det sista april. Inte något som firas här. Men däremot är 8 maj en helgdag, man firar sluten (och vinsten) i/på andra världskriget. Helgdag torsdag och klämdag fredag tre veckor i rad här alltså med första, åttonde maj och pingst.

Nej nu ska jag sova. Lite blev det ju iallafall. Men jag är fortfarande sur över att Barcelona inte kunde rädda säsongen med CL. Go Liverpool säger jag nu. Vägra Chelsea och Man United i final! Tråkigt tråkigt. Liverpool är ju bara för coola ändå, snacka om att CL är deras grej liksom.! Nog. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Syster

Jag ändrar inte sååå ofta och headern var bara datorn som fuckade upp sig, det var inte meningen att den skulle hamna där NU, men det gjorde den ändå. Läckert, här är det 8 grader och regn, det är också ganska mysigt, jag använde min äppliga regnrock när jag var ute med Hubbe och Bubbe (vilket numera är vovsens officiella namn)
Såg på lejonkungen igår och insåg en grej; att jag aldrig riktigt hört vad Timon sjunger när han står i hula hula. coolt värre.

2008-05-03 @ 22:55:57
URL: http://maroon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0