encore

470625-1

Igår såg jag på "Arthur et les Minimoys".
Lite knepigt för orginaltiteln är på franska men orginalspråket är engelska. Konstigt.
Det är iallafall en delvis animerad, delvis icke-animerad fransk producerad film med Mia Farrow och Freddie Highmore i rollerna. Jag är kär i Freddie Highmore! Han är helt underbar...
Filmen kom ut förra året och var tydligen en stor grej här eftersom den är franskproducerad, själv hade jag inte ens hört talas om den!
Googlade filmen och fick fram att Madonna gjort rösten till prinsessan och i den svenska versionen hade bland annat Robyn, Petter och Mikael Nyqvist lånat ut sina röster. Det är ju ändå ganska stora namn, jag menar Madonna...Är det jag som är totalt borta i nutidsorienteringen eller blev filmen ingen hit?
Tyckte att filmen var sådär, den var bra när den var otecknad men när den var otecknad var den dryg, och figurerna var inte animerade på ett "snällt" vis, de var så kantiga. Och kärlekshistorien mellan Arthur oh prinsessan var inte speciellt trovärdig, jag menar, han var ju bara tio år, och hon var nästan tusen år...Men så länge Freddie var i bild var den okej.

Tycker att det spöregnar mest hela tiden här nu för tiden. Har iallafall varit duktig och både sprungit och varit på yoga. Pusshej och hejsvejs.

Kommentarer
Postat av: Ochrasy

i den tyska versionen är bill kaulitz med ;)

2008-04-19 @ 22:06:58
URL: http://ochrasys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0