how many summers will it take?

Fransk kaffe fick jag en kommentar om:
Dom har bara en sort här och det är espresso i små små muggar. I alla franska hem jag varit i hittills har det funnit en espressomaskin. Till och med hos de människor som är över sextio år! Innan jag kom hit hade jag aldrig ens druckit espresso. Men jag är glad att jag dricker kaffe faktiskt, hade känt mig så mobbad och liten om jag frågat efter juice eller vatten när alla andra dricker kaffe. Samma sak med vin.. (Men jag kommer aldrig i hela mitt liv tycka vitt vin smakar gott igen. Jävla billighetsbibbor!!)

I går drack jag dock ickespresso för första gången sen jag kom hit: På språkskolan hade dom bara vattenkokare och näskaffe. Blaskigt! Men det är nog bara jag som blivit bortskämd. Idag skippade jag dock näskaffet och drack ett glas juice istället. Kräsen har man blivit också.

Min språkskola ligger bredvid en familjerådgivning och i ett kvarter med minst fem begravningsbyråer. Fniss.

Idag gjorde jag något jag inte gjort sen i december, något som var en STOR del av mitt liv förut: Jag napade.
Hade glömt bort hur fullkomligt helt otroligt underbart det är!!
Finns inget bättre än en god nap, vakna i sitt eget drägel. Haahaa.

Har bokat resa Sthlm-Paris tur och retur nu iallafall. Tur i juni och retur i december. Nog för att jag har en planerade själ men att planera en weekend i Paris i december när det är april är till och med skrattretande för mig. Men det är bra, skulle det bli en sugig höst har jag ju något att se fram emot iallafall. Ska se alla typiska turistsaker, Mona-Lisa och Eiffeltornet och sånt bra skit...

Nej. Nu får det va. Pusspuss

Kommentarer
Postat av: systern

Ring mig, jag känner mig bortglömd :/

2008-04-16 @ 00:14:02
URL: http://maroon.blogg.se
Postat av: jojkanen

gaaahd! såpass alltså. kaffe å kaffe..
vitt vin är visst gött. det är ju finvinskiten det.
en ljuv dryck i fruktig grund, servat i finglas.
norpan, när vi ses igen är det du och jag som vinar oss under bordet och sem hittar vi klubbarna så ska de få smaka på svennebrudsmedicin!

i need some fine whine, and you, you need to be frencher
/johilanina från jokkasjervanenni

2008-04-21 @ 21:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0