inte skylldig nån nåt

Sanning om mig själv: Jag har VÄRLDENS sämsta lokalsinne.
Kan tappa bort mig på en väg jag vandrat tusen gånger. Inget ljug.

(Det var ganska intressant när jag och Majsan var i Venedig, två lika borttappade själar. (Men hon var minst sämst av oss två så hon fick hålla i kartan))
 
Kan ni då tänka er mig försöka hitta ett ställe utpekat på karta I BIL??
 Vilket alltså betyder att man har mycket mindre tid på sig att bestämma vilken väg man ska ta och man måste bestämma sig på två sekunder. Och inser man att man kört fel väg kan det dröja innan man hittar ett ställe att vända på. Och alla dessa rödlysen!! Att sitta och vänta i en bilkö när man inte vet vart man ska är hemskt!
Har lyckas tappa bort mig tusen gånger och det lär bli tusen och tusen gånger till. Men det börjar bli bättre, kan börja utesluta vägar nu.
"Där körde jag fel förra gången så det är inte där alltså". Praktiskt.

En sak som är både bra och dålig med Frankrike: Dom har inga små supermarkets som man bara kan slinka in och köpa sig lite gott när man blir sugen på socker utan dom har bara JÄTTEsupermarkets (Hur säger man det i plural??) som är flera kvarter stora. Och har man väl hittat sig in i ett och ska välja mellan godiset så finns allt i jättepaket endast. Allt jag vill ha är några rutor choklad, är det för mycket begärt???

Hoppas det är bra. Hejsvejs och blåbär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0