söndag

Goder afton
Har ingen som helst aning om hur det kom sig men plötstligt fann jag mig själv sittande längst fram på första raden i en katolsk kyrka i Frankrike. Kändes som jag  var med i en film, väntade bara på att bilden skulle pausas och huvudpersonen (alltså jag själv) skulle säga:
"Cut! What the fffuu am I doing here??!"
Men det hände inte. Men det som däremot hände var att en av uteliggarna som vandrar omkring i staden kom in i kyrkan och började prata HÖGT. Tanten som just då läste en text om gud och hans salighet fick sluta läsa och en vakt fick gå och "kasta" ut honom. Skandal i kyrkan. Fnissigt värre.

Har alltig haft en tanke på att jag ska resa runt i Europa och gå på fotboll i olika städer, samla arenor liksom. Men nu i en ålder av tjugo år har jag besökt fler kyrkor än fotbollsarenor i Europa. Tycker det är intressant med andra religioner än den tråkiga protestantiska kristna och det är coolt att kunna säga att man varit i en rysk kyrka och ett hinduistikst tempel. Men jag kan inte låta bli att undra: Var någonstans gick det fel??

Eftermiddagen har ägnats åt barnpassning. Dom lekte att jag var en fisk och skulle ätas så jag blev omringad av tusen små platsmatsaker typ apelsiner och pajer. Tyckte det var helt okej, blev beodrad (stavas det så? tror jag knappast men jag orkar inte tänka) att blunda, så jag kunde passa på att vila en stund. Haha.

Godnatt

Kommentarer
Postat av: psedonym

beordrad :)

2008-04-09 @ 10:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0