parkbänken är aldrig långt borta men den gamla goda tiden kommer aldrig tillbaka

Jordbävningen i Island kändes mest i en stad/by som heter Selfoss. Det var i närheten av den som jag och (har glömt bort kodnamnet, det nya är Hubbabubba) Hubbabubba var när vi var på Island och mjölkade kosera.
 Hur stor är den chansen liksom?? Tänk om det skulle ha hänt i höstas, mitt i eftermiddagsmjölkningen liksom! Kan inte vara kul att stå där och mjölka i godan ro och så blir det jordskalv och alla kossor faller huller om buller!
Tror inte man skulle överleva att få en tjock Dolly Hangloose över sig
(Nej för det hade varit omöjligt vilket fall som helst eftersom hon blev slaktad!!! Har fortfarande inte kommit över det...) och den där ladugården var ju inte världens mest stabila och välbyggda må jag säga. Nåja, man kan iallafall konstatera att världen är liten och stor på samma gång.

Idag lärde jag mig ett nytt ord på franska: grappe-ciel. Direktöversatt betyder det typ "sträcka efter himlen".
Läraren förklarade att ett jättehögt höghus. Som worldtrade center. Funderade en stund och sen kom jag på att det är ju SKYSKRAPA. Är det bara jag som blir löjligt glad över sådana samband? Eller är det bara en nörd som kan bli det?

Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Hubbabubba

..coh nu är de alla återförenade med Dolly och Kaj, låt dem vila i frid!

2008-05-29 @ 23:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0